/duo/telecasts/19-100-11/14358.jpg)
Punane sekund
E-R hommikul
- PäritolumaaEesti
- Valmimisaasta2019
Saade on järelvaadatav
14 päeva
Saade on nähtavvaid Eestis
H1:E2
Jalakäija maanteel
Otsasõidud jalakäijatele ei toimu ainult linnas vaid ka maanteedel. Kuid maanteel on tagajärjed suurema kiiruse tõttu tihti palju raskemad. Läbi tõestisündinud traagiliste juhtumite tuletab see saade meelde, et maanteel liiguvad inimesed, sealhulgas koolilapsed, kes tulevad maha bussist või kiirustavad bussile. Autojuhid ei oska kahjuks selliste ohtudega piisavalt arvestada.
H1:E3
Kihutamine maanteel
Kiusatus pedaali vajutada tekib eriti tuttaval ja tühjal teel. Kuid nagu tõestavad selle saate juhtumid, võib alati teele tekkida ootamatu takistus ning kontroll auto üle kaduda. Tagajärjed on pöördumatud. Saatejuht Madis Kimmel saab ise kogeda, kui ebameeldiv on juhitavuse kaotus ja ootamatule takistusele otsasõitmine.
H1:E4
Autojuhi terviseseisund
Kas läheksite autorooli, kui teil oleks haigus, mille tõttu võite ootamatult teadvuse kaotada? Terviseseisundile vaadatakse tihti läbi sõrmede, kuni käes on õnnetus, milles keegi viga saab või hukkub. Kas kontroll juhtide terviseseisundi üle peaks olema karmim?
H1:E5
Roolijoodikud
Aastas tabab politsei ligi 7000 joobes roolikeerajat. Kuidas hoida alkohol ja autojuhtimine lahus? Saatejuht Madis Kimmel osaleb politsei puhumisaktsioonil ning räägib naisega, kes korduvalt purjuspäi sõitis, kuni juhtus õnnetus.
H1:E6
Jalgrattaga linnas
Aina rohkem sõidavad inimesed rattaga aasta läbi, olenemata ilmast. Saatejuht Madis Kimmel on üks sellistest entusiastidest. Koos teise igapäevasõitjaga läbivad nad linna tipptunnil. Aga kuidas linnaliikluses autodega kõrvuti ohutult hakkama saada? Kus on jalgratturi koht, kas kõnniteel või sõiduteel? Kuidas mõista üksteise märguandeid?
H1:E7
Kutselised juhid
Kutselised juhid on suure ajasurve all ja seetõttu tehakse mõnikord mööndusi turvalisuses või sõidustiilis. Kui mitu tonni kaaluv koorem lahti pääseb, on õnnetuse tagajärjed rasked. Autojuhid kiruvad tihti rekkajuhtide sõidustiili, aga millised on viimaste soovitused autojuhtidele?
H1:E8
Jalakäijana linnas
Mõned aastad tagasi toimus ränk õnnetus, kus pööret sooritava veoki alla jäi teed ületav koolipoiss. Igal aastal jääb inimesi ka tagurdavate sõidukite alla. "Punane sekund" küsib, miks autojuhid jalakäijaid ei märka? Kas üksteise kavatsusi ei osata ette näha?
H1:E9
Sõiduki tehnoseisukord
Seekordsed juhtumid näitavad, kui kurva õnnetuseni võib viia auto halb tehnoseisukord. Saatejuht Madis Kimmel veedab päeva garaažis, kus keeratakse lahti katseauto polte ja mutreid, et ta saaks omal nahal tunda, kas on hea ja turvaline sõita, kui kaovad pidamine ja pidurid.
H1:E10
Mopeed pole liikluses justkui ei lind ega loom ja ohutu sõiduki ja sõidutrajektoori valimine võib olla paras pähkel. Paneme end mopeedijuhi rolli ja kutsume ka kõiki vaatajaid kaasa reisima, et sel kevadel olla põrisevateks kevadekuulutajateks valmis.
H2:E1
Elupäästjad rehvid
Kas rehvid on ohtlikus liiklusolukorras elupäästjaks või altvedajaks, sõltub nende seisukorrast. On inimlik loota, et midagi halba ei juhtu, kuid siin tuleb mängu halastamatu füüsika. “Punane sekund” aitab rehvid üle vaadata.